Marketing

Trademarketing | DrankenCompagnie

DrankenCompagnie verzorgt via emailmarketing de actie en informatie/ inspiratie communicatie voor
haar leden. Dit is een belangrijke service die DrankenCompagnie biedt. DrankenCompagnie heeft unieke mailings met trade content, gericht op de verbetering van de bedrijfsvoering van de horecaondernemer.

Speerpunten 2024
• Optimalisatie mailings door nieuwe emailsoftware, nieuwe templates met oa mogelijkheden tot
differentiatie op klantniveau
• Additionele acties/ campagnes inzake Olympische Spelen en EK 
• Promotionele kalender 2024 – looptijden 2 weken & verlenging bij inkooppieken

Infographic Trademarketing 

Via deze link kan je de infographic van de mailings van DrankenCompagnie bekijken. Hierin staat alles kort samengevat.

Nieuwe Templates 

Deployteq
In 2024 komt een nieuw emailsoftware systeem Deployteq. Met dit nieuwe systeem worden nieuwe templates ontwikkeld waar de mailings mee worden verzonden. Met deze nieuwe tool maakt DrankenCompagnie een optimalisatieslag om de klanten van de leden nog meer aan te spreken en te activeren via de mailings.
Nog persoonlijkere content, mogelijkheden tot vervolgmails, sturen op klantdata, de mogelijkheden zijn er met het nieuwe systeem.

Planning Mailings

De planning van de mailings van DrankenCompagnie zijn via deze link te downloaden. Hierin zijn ook de deadlines aangegeven voor aanleveren.

 

 

Aanleverspecificaties

Actiemailings
Voor de actiemailings plaatsen wij packshots. Graag zien wij de (het liefst vrijstaande) packshots tegemoet. 
Indien er een nieuwe uitmonstering komt, of een wijziging in het etiket, zien wij graag zsm de  nieuwe packshots tegemoet.

Inspiratiemailing
De content in de inspiratiemailing is gericht op het verbeteren van de bedrijfsvoering van de horecaondernemer. De content is inspirerend en origineel. Een korte .mp4 video is het meest wenselijk. Indien dit niet beschikbaar is, dan graag liggend sfeerbeeld met een korte inspirerende tekst. Ook is er ruimte voor het plaatsen van een link voor meer inspiratie. Indien voorbeelden gewenst zijn, kunnen deze worden toegestuurd.

Best Practices | Video’s

Content inspiratiemailings

Voor de inspiratiemailings is het belangrijk om de ondernemer aan te spreken met content waar hij iets mee kan, waar hij kennis bijschaaft, de gasten het verhaal achter de drank kan vertellen, zijn personeel beter kan laten upsellen etc.
Het gaat erom de ondernemer nog beter te laten worden in zijn bedrijfsvoering.
Hieronder staat een aantal voorbeelden van video’s die passend zijn voor de inspiratiemailing, en passen bij het doel van de inspiratiemailing.
Video’s van consumenten reclame is niet relevant voor de inspiratiemailing. Neem een kijkje in de video’s hieronder. Wij zien de content graag tegemoet en helpen graag als er vragen zijn.

Spadel | BRU

CCEP | Snelle skills

Gamko | deurrubber

De Monnik | Old Tom

Wonderful | Paloma

De Kuyper | Pornstar

Gulpener | Oertarwe

CCEP | Dongen CO2