Marketing

Intro

DrankenCompagnie verzorgt de emailmarketing voor haar leden. DrankenCompagnie maakt en verzendt actiemailings en inspiratiemailings naar de klanten van haar leden. 
DrankenCompagnie heeft unieke mailings met content dat gericht is op de verbetering van de bedrijfsvoering van de horecaondernemer.

 

Speerpunten 2025

· Templates mailings verder optimaliseren

· Differentiatie in klanttype, sortering van productcategorieën past zich aan naar relevantie van klanttype.

· Promotionele kalender aanpassing: standaard 2 weken looptijd. In april en juni (inkooppieken) hebben de mailings drie weken  looptijd.

· Special voor viering lustrum 10-jarig bestaan DrankenCompagnie (10% korting gehele maand april 2025)

 

Infographic 2025

Via deze link kan je de infographic van de mailings van DrankenCompagnie bekijken. Hierin staat alles kort samengevat.

Dynamische nieuwe templates

Wij werken met emailmarketingsoftware Deployteq. Vanaf 2024 hebben de mailings nieuwe templates, met een frisse nieuwe uitstraling. Elk lid heeft haar eigen huisstijl, Deployteq genereert automatisch deze verschillende huisstijlen.

De klantendatabase is verrijkt met de definiëring van klanttypen.

Elke klant valt binnen 1 van de 4 klanttypen:
– Drankverstrekkende horeca
– Maaltijdverstrekkende horeca
– Vereniging/ Instelling
– Zakelijk/ Overig

De actie-artikelen worden vertoond in de volgorde van relevantie van het type klant. DrankenCompagnie heeft een codering opgesteld  van de actie-artikelen naar relevantie per klanttype.

Hierdoor is de inhoud hetzelfde per mailing, alleen ziet de klant zijn meest relevante artikelen gelijk bovenaan staan. Op deze manier worden de mailings nog relevanter en aansprekender voor de klanten. 

Planning mailings 2025

De planning van de mailings van DrankenCompagnie is via deze link te downloaden. De deadlines voor het aanleveren van content staan ook in de planning aangegeven.

Aanleverspecificaties

Actiemailings
Voor de actiemailings plaatsen wij packshots. Graag zien wij de (het liefst vrijstaande) packshots tegemoet. Voor ranges van smaken graag een range foto 800 pixels breed.

Indien er een nieuwe uitmonstering komt, of een wijziging in het etiket, zien wij graag zsm de nieuwe packshots tegemoet.

Inspiratiemailing
De content in de inspiratiemailing is gericht op het verbeteren van de bedrijfsvoering van de horecaondernemer. De content is inspirerend en origineel. Een korte .mp4 video is het meest wenselijk. Indien dit niet beschikbaar is, dan graag liggend sfeerbeeld (800px breed) met een korte inspirerende tekst.
Ook is er ruimte voor het plaatsen van een link voor meer inspiratie.

Voorbeelden
inspiratiemailing & actiemailing

Hieronder staat een aantal recente mailings in verschillende huisstijlen van de leden. Deze mailings zijn door DrankenCompagnie verzonden naar de klanten van de leden. 

Best Practices | Video’s

Content inspiratiemailings
Voor de inspiratiemailings is het belangrijk om de ondernemer aan te spreken met content waar hij iets mee kan, waar hij kennis bijschaaft, de gasten het verhaal achter de drank kan vertellen, zijn personeel beter kan upsellen etc.
Het gaat erom de ondernemer nog beter te laten worden in zijn bedrijfsvoering.
Hieronder staat een aantal voorbeelden van video’s die passend zijn voor de inspiratiemailing, en passen bij het doel van de inspiratiemailing.
Video’s van consumenten reclame is niet relevant voor de inspiratiemailing, dus deze zien wij liever niet. Neem een kijkje in de video’s hieronder.

Wij zien de content graag tegemoet en helpen graag als er vragen zijn.

Spadel | BRU

Warsteiner | Rye River

Gamko | deurrubber

De Monnik | Sartori Di Verona

Maxxium | Absolut

De Kuyper | Sex on the Beach

Vrumona | Double Dutch

CCEP | Duurzaamheid